Utmaning: Hur svårt eller lätt det är för konsumenter att göra hälsosamma val och hur rätt i tiden är de olika märkningarna för att visa vad som är nyttig mat? OakRiver fick uppdraget att tillsammans med Fazer identifiera de rätta frågeställningarna baserade på den hälsodebatt som råder och utifrån det skapa ett seminarium. I uppdraget ingick att skapa koncept, identifiera paneldeltagare och moderator, planera och genomföra marknadsföring och projektleda under våren och på plats i Almedalen. Begreppet ”Använd hjärnan” som då inte var lanserat, fick en tydlig plats under seminariet.
Lösning: Fazers seminarium var väldigt välbesökt. Debatten på seminariet, både bland paneldeltagarna och åhörarna belyste väl myndigheternas roll och företagens roll och inte minst behovet av ökad kommunikation dem emellan. Livsmedelsverket bjöd under seminariet in till fördjupad dialog.
Juli 2014
21 februari, 2015
Hälsa & Välmående, Mat & måltider