Jordgubbspremiären 2014

Uppdrag: Att för svenska bärodlares räkning främja konsumtionen av svenskodlade bär  och lyfta hälso- och smakfördelar med svenska säkra bär. Arrangera Jordgubbspremiären 2014 i form av ett press- och smakevent. I uppdraget ingick också uppstart av Bärfrämjandets sociala medier och digital strategi på Facebook och Twitter.

 

Aktiviteter: Pressreleaser, mediebearbetning, pressevent, medierelationer, digital strategi


Lösning:
Jordgubbspremiären 2014 arrangerades på Moderna Museet i Stockholm där ett tjugotal journalister närvarade. I samband med lanseringen presenterades också årets hallondessert och  årets jordgubbsdessert.  Frågan kring säkra svenska bär fick stort medialt genomslag under juni 2014.

 

Fotograf: Per-Erik Berglund, Znapshot

Tidpunkt

Vår och sommar 2014

Date

7 februari, 2015

Category

Digital kommunikation, Hälsa & Välmående, Mat & måltider

Tags
jordgubbspremiär, pr, pressevent, publika relationer, samhällspåverkan