Fazer – Använd hjärnan – ät kolhydrater

 

Utmaning: Kolhydrater och inte minst bröd har varit hårt utsatta i hälsodebatten och har fått stå skott för de röster i hälsodebatten som anser att kolhydrater är orsaken till ökningen av folksjukdomar. Samtidigt visar vetenskapen att vi behöver kvalitetskolhydrater inklusive fullkorn och fibrer. OakRiver fick uppdraget att kommunicera komplexiteteten genom att via en webbsajt belysa vikten av bra kolhydrater där bröd är en naturlig del. OakRivers insats bestod av att ta fram en inledande programförklaring, göra en wire frame, föreslå innehåll, författa textinnehållet, skapa hemsidan och därefter lansera den till hälso- och matmedier, med mera.

 

Lösning: Sajten Använd hjärnan – ät kolhydrater lanserades i oktober 2014 och  erbjuder fakta kring mat & hälsa, nyheter och vetenskapliga rön. I Använd hjärnan – ät kolhydrater ger Fazer sin syn på pågående debatter kring kolhydrater och bemöter åsikter. Genom sajten har Fazer lyckats med att visa på helheten när det handlar om hälsosam mat, slå hål på myter och visar kolhydraternas hälsofördelar och det goda och praktiska med bröd. För de mer intresserade finns ett nyhetsbrev som med jämna mellanrum presenterar vetenskapliga nyheter inom mat och hälsa.

Tidpunkt

April - Oktober 2014

Intresserad av att besöka sajten?

Besök Använd hjärnan här

Date

20 februari, 2015

Category

Digital kommunikation, Hälsa & Välmående, Mat & måltider

Tags
ansvarsfullt företagande, Använd hjärnan, Fazer, Hälsokommunikation